Partner serwisu
Prawo i polityka

Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Turcy rezygnują ze slotów w Tel Awiwie
fot. Piotr Bożyk
Turkish Airlines i Pegasus Airlines nie prędko wrócą do Tel Awiwu – tureckie linie lotnicze zrezygnowały ze slotów na głównym lotnisku w Izraelu. Jest to wynik napięć politycznych na linii Jerozolima – Ankara, która mocno opowiada się za niepodległą Palestyną.

Region Bliskiego Wschodu jest najbardziej zapalczywym na świecie, gdzie sytuacja geopolityczna może odwrócić się w mgnieniu oka. Zaostrzenie się konfliktu izraelsko-palestyńskiego i na linii Izrael – Liban zmusił zagranicznych przewoźników lotniczych do zawieszenia regularnych operacji do Tel Awiwu.

Tel Awiw jest bardzo lukratywnym rynkiem, a świadczy o tym fakt, że względne opanowanie sytuacji w regionie oznaczało szybkie wznowienie pasażerskich lotów przez m.in. unijne linie lotnicze, w tym przewoźników z Grupy Lufthansa i LOT, który jest bardzo popularnym przewoźnikiem dla Izraelczyków, z którego usług, zwłaszcza oferty tranzytowej do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej na Lotnisku Chopina, chętnie korzystali Izraelczycy.

Do Tel Awiwu wciąż nie wróciły linie lotnicze z Turcji. Przed wydarzeniami z 7 października 2023 roku samoloty Turkish Airlines i Pegasus Airlines były na lotnisku im. Ben Guriona częstym gościem. Flagowiec znad Bosforu realizował z samego tylko Stambułu nawet 16 rejsów dziennie, a udział w rynku lotów przewoźnika wynosił prawie 4,87 proc., czyniąc Turkish Airlines czwartym największym operatorem w Tel Awiwie. Z kolei operacje tureckiego niskokosztowca sytuowały go na 12. Pozycji pod względem wielkości ruchu.

Obaj przewoźnicy do Izraela na razie nie wrócą, albowiem zarówno Turkish Airlines, jak i Pegasus Airlines zdecydowali o wznawianiu regularnych rejsów, decydując się na rezygnację z posiadanych slotów, które są immanentną częścią realizacji operacji lotniczych. Bez slotów, czyli przydziałów czasowych na lądowanie i start, operatorzy nie mogą wykonywać lotów.

Decyzja o niewracaniu do Tel Awiwu może potencjalnie narazić tureckich przewoźników na wtórne skutki, ponieważ inne linie lotnicze przejmą lukratywne sloty, o które na lotnisku im. Ben Guriona niezwykle trudno. Brak obecności Turkish Airlines umożliwi konkurentom z Zatoki Perskiej vel Arabskiej konsolidację ich obecności i maksymalizację zysków z codziennych rejsów na trasach do i z Izraela, a pasażerowie mogą spodziewać się wzrostu cen biletów lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Turkish Airlines odszkodowania zapłacić nie chciał, ale musiał

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines odszkodowania zapłacić nie chciał, ale musiał

Mateusz Kieruzal 27 kwietnia 2025

Turkish Airlines leasingują kolejne airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Darmowa anulacja do 24 godzin od rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

„Zaledwie” 3,4 mld dolarów zysku Turkish Airlines

Biznes i przemysł

Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines

Prawo i polityka

Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines

Mateusz Kieruzal 28 lutego 2025

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

Zobacz również:

Turkish Airlines odszkodowania zapłacić nie chciał, ale musiał

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines odszkodowania zapłacić nie chciał, ale musiał

Mateusz Kieruzal 27 kwietnia 2025

Turkish Airlines leasingują kolejne airbusy z rodziny A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines: Darmowa anulacja do 24 godzin od rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

„Zaledwie” 3,4 mld dolarów zysku Turkish Airlines

Biznes i przemysł

Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines

Prawo i polityka

Kanada blokuje rozwój Turkish Airlines

Mateusz Kieruzal 28 lutego 2025

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Pasażer i linie lotnicze

Turkish: Sydney non-stop coraz bliżej

Mateusz Kieruzal 19 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5